Rate this post

ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره در دفترچه تلفن ، یکی از قابلیت‌هایی است که واتساپ به طور مستقیم فراهم نمی‌کند. این محدودیت ممکن است برخی از کاربران را که به دنبال ارتباط سریع با شماره‌هایی هستند که نمی‌خواهند آنها را در تلفن خود ذخیره کنند، دچار مشکل سازد .

یکی از دلایل احتمالی که واتساپ اجازه ارسال مستقیم پیام بدون ذخیره شماره را نمی‎‌دهد، حفاظت از حریم شخصی کاربران است. این امکان می‌تواند به سوءاستفاده و ارسال پیام‌های ناخواسته بینجامد. از طرفی اگر ارسال پیام بدون ذخیره آسان باشد، ممکن است تعداد پیام‌های مزاحم و اسپم افزایش یابد.

روال ارسال پیام در واتساپ

برای ارسال پیام در واتساپ، شما می‌توانید از این مراحل پیروی کنید

باز کردن برنامه واتساپ: ابتدا برنامه واتساپ را در گوشی هوشمند یا تبلت خود باز کنید.

انتخاب چت مورد نظر: در صفحه اصلی، لیستی از چت‌های فعلی خود را می‌بینید. اگر می‌خواهید به یک مکالمه قبلی پیام بدهید، روی آن ضربه بزنید. در غیر این صورت، برای شروع چت جدید روی دکمه ‘مکالمه جدید’ (معمولاً نمادی شبیه به قلم یا یک دکمه با علامت “+” در گوشه پایین سمت راست صفحه) ضربه بزنید.

یافتن مخاطب مورد نظر: در صفحه ‘مکالمه جدید’، مخاطبی که می‌خواهید به او پیام بفرستید را پیدا کنید. اگر مخاطب جدید است، شماره تلفن او را وارد نموده و سپس پیام خود را ارسال کنید.

نوشتن پیام: پس از باز کردن چت، در قسمت پایین روی جایی که نوشته ‘پیام’ ضربه بزنید تا صفحه کلید نمایان شود. سپس می‌توانید پیام خود را تایپ کنید.

ارسال پیام: پیام خود را نوشته و برای ارسال، روی دکمه ‘ارسال’ (معمولاً نمادی شبیه به یک هواپیمای کاغذی) ضربه بزنید.

الصاق محتوای غیر متنی : شما همچنین می‌توانید فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها، صداها، مخاطبین و حتی مکان موجود خود را از طریق واتساپ ارسال کنید. این گزینه‌ها معمولاً با نمادی مانند گیره کاغذ نمایان می‌شوند و در کنار جعبه متن پیام قرار دارند.

ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیر شماره

برای ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره کردن شماره تلفن، می‌توانید از یکی از سه روش زیر استفاده کنید:

روش اول : استفاده از مرورگر

استفاده از مرورگر: مرورگر وب خود را باز کنید و وارد کرد لینک زیر شوید . شماره تلفن را با شماره تلفن مورد نظر به همراه کد کشور و بدون + یا 00 جایگزین کنید.

https://wa.me/شماره تلفن

برای مثال برای ارسال پیام به شماره 09116662207 کافیست عبارت wa.me/+989116662207 را در مرورگر خود وارد نمایید.

باز کردن واتساپ: با کلیک بر روی لینک ایجاد شده، یک صفحه وب باز خواهد شد که گزینه‌ای برای ارسال پیام به شماره مورد نظر از طریق واتساپ را نشان می‌دهد.

ارسال پیام: با کلیک بر روی ‘Message’ یا ‘ارسال پیام’، اپلیکیشن واتساپ باز خواهد شد و شما می‌توانید پیام خود را به شماره‌ای که ذخیره نکردید ارسال نمایید.

روش 2: استفاده از URL در مرورگر تلفن همراه

ساخت لینک: در مرورگر تلفن همراه خود از فرمت url زیر استفاده کنید:

https://api.whatsapp.com/send?phone=شماره تلفن

برای مثال برای ارسال پیام به شماره 09116662207 باید عبارت api.whatsapp.com/send?pone=+989116662207 را در مروگر خود وارد نمایید.

ورود به صفحه: پس از وارد کردن URL با شماره تلفن مورد نظر، بر روی دکمه “Continue to Chat” یا “ادامه به چت” کلیک کنید.

شروع چت: حالا می‌توانید در محیط واتساپ پیام خود را برای آن شماره بنویسید و ارسال کنید.

با استفاده از این روش‌ها، نیازی به ذخیره شماره تلفن در دفترچه تلفن گوشی نیست و می‌توانید مستقیماً پیام خود را از طریق واتساپ ارسال کنید.

روش سوم : استفاده از وب سایت های آماده

شما می توانید با ورود به وب سایت ارسال پیام واتساپ بدون ذخیره شماره تنها شماره تماس خود را وارد نمایید و با شماره مورد نظر در صورتی که در واتساپ باشد ارتباط بگیرید.