برچسب گذاری واتساپ
5/5 - (1 امتیاز)

قابلیت برچسب گذاری مخاطبین یا Labels ، یکی از زیباترین امکاناتی است که در واتساپ بیزنس وجود دارد . شما به عنوان صاحب کسب وکار وقتی با تعداد قابل توجهی از مخاطبین سر و کار داشته باشید . دسته بندی کردن مخاطبین برای شما اهمیت پیدا میکند . هر کدام از ما میتوانیم دسته بندی های مختلفی را برای مخاطبین خودمان در نظر بگیریم .

  • یکی از مهمترین دسته بندی هایی که میتوانید برای مخاطبین خود در نظر بگیرید میتواند بسته به نقشه سفر مشتری آن باشد .
  • غریبه
  • بازدید کننده
  • مشتری راغب
  • فرصت خرید
  • خریدار
  • مشتری
  • وفادار
  • مشتری مبلغ

بسته به اینکه مشتری در کدام وضعیت قرار دارد ، میتوانید فرآیند های مختلفی را برای پیگیری مشتری جهت خرید و یا تکرار خرید تعریف کنید .

برچسب گذاری میتواند در هر کدام از مراحل شکل و شمایل خود را داشته باشد.

اگر با مبحث رفتار شناسی و تست دیسک آشنا باشید ، میدانید که مشتری را میتوانید در سطوح مختلف بر تیپ شخصیتی دسته بندی نمایید. شناخت شما از رفتار مشتری بر اساس تیپ شخصیتی شانس شما را برای برقراری ارتباط موثر به شدت افزایش میدهد . شما میتوانید بر اساس دانسته های خود مشتری هدف را در یکی از گرایش های دیسک (D ، I ، S ، C) و یا در یکی از 15 الگوی رفتاری دیسک ( DI ، DC ، High DI ، High D ، High C ، CS ، CIS High I ، ID ، IS ، IC ، High S ، SI ، SD ، SCD ) دسته بندی نمایید. این موضوع به شما در ارتباط های بعدی کمک میکند تا به شکل درستی با مشتری و متناسب با تیپ شخصیتی اش برخورد کنید . اگر با مباحثی مانند تست دیسک آشنا نیستید ، نگران نباشید .

گروه ایران واتساپ با همکاری مجموعه کانتینو ، یک دوره آموزشی جامع در حوزه فروش آماده کرده است. میتوانید با حضور در این دوره آموزشی با مفاهیمی که در حوزه فروش مطرح میباشد آشنا شوید .

وقتی مخاطب شما در مرحله خریدار قرار دارد یکی از دغدغه هایی که ممکن است با آن مواجه باشید بحث تسویه حساب میباشد . در این جا ، میتوانید برچسب هایی برای این فاز در نظر داشته باشید . تسویه شده ، تسویه نشده و …

چگونه در واتساپ برچسب گذاری انجام دهم

برای برچسب گزاری در واتساپ ابتدا مخاطب را انتخاب کرده ، سپس روی آیکون برچسب در بالای صفحه کلیک کرده و در صفحه باز شده برچسب های مورد نظر را به کاربر اختصاص دهید . شکل زیر راهنمای تصویری مراحل مختلف برچسب گذاری مخاطب میباشد .

پس از برچسب گذاری با کلیک بر روی سه نقطه و فشردن Labels میتوانید لیست مخاطبین در برچسب های مختلف را مشاهده کنید .

چگونه برچسب های جدید اضافه کنم ؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، New Label به شما این امکان را میدهد تا دسته بندی های جدیدی را به واتساپ اضافه کنید. برای انجام این کار کافی است با کلیک بر روی سه نقطه ، عبارت Lables را بفشارید . در صفحه باز شده با کلیک بر روی عبارت بعلاوه در بالای صفحه میتوانید برچسب مد نظر خود را اضافه نمایید .

برای ویرایش برچسب های موجود ، یکی از برچسب ها در صفحه Labels را انتخاب کنید . در صفحه ای که لیست مخاطبین این برچسب حضور دارند بر روی سه نقطه کلیک کنید . گزینه Edit Label را بفشارید، اسم جدید به آن معرفی کرده و نتیجه کار را ذخیره نمایید .

شما حتی میتوانید رنگ برچسب ها را نیز تغییر دهید . مسیر بالا را طی کرده و به جای گزینه Edit Labels بر روی Choose Color کلیک کنید . از پالت رنگی باز شده رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید