Rate this post

اگر به دنبال روشی برای نصب واتساپ بر روی تلفن ثابت میباشید در این مقاله ما به شما نشان می دهیم چطور میتوانید از این قابلیت استفاده نمایید. این آموزش به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به صورت رسمی و از طریق خط تلفن دفتر در پیام رسان واتساپ با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایید . در این مقاله روش های دلایل و روش های انجام کار را برای شما تشریح خواهیم کرد .

چرا واتس اپ را بر روی خط تلفن شرکت نصب کنم ؟

در دنیای بازاریابی متفاوت بودن یکی از تکنیک های جلب توجه است و امتیاز محسوب میشود. بیشتر افراد در تعاملات خود در پیام رسان ها معمولا از شماره های تلفن همراه استفاده مینمایند. لذا شما میتوانید با ارسال پیام با استفاده از شماره های تلفن ثابت برای مشتریان هدف متفاوت به نظر برسید و بدینگونه برای مخاطبین خود جلب توجه ایجاد نمایید . بدین صورت پیام های شما احتمالا با دقت نظر بیشتری خوانده خواهد شد .

نصب واتساپ بر روی تلفن ثابت

در پیام رسان هایی مانند تلگرام شما از طریق شناسه یا id هم میتوانید به فرد مورد نظر پیام ارسال نمایید . اما این چالش در پیام رسان واتساپ وجود دارد که برای ارسال پیام بایستی شماره تلفن شخص مورد نظر را بدانید . در ایران و پس از فیلتر شدن تلگرام و مهاجرت به سمت واتس اپ خیلی ها با این موضوع مشکل داشته اند. برخی ها به مرور زمان با این مساله کنار آمده اند ، اما همچنان افراد زیادی هستند که با شماره تلفن به عنوان مساله حریم خصوصی برخود میکنند و تمایلی به استفاده از تلفن همراه ندارند . لذا استفاده از تلفن ثابت میتواند تا حدودی این دغدغه را برای گروهی از افراد برطرف نماید .

یکی از چالش هایی که صاحبین کسب و کار در ارسال پیام انبوه واتساپ با آن مواجه هستند ، شماره تلفنی است که با آن بتوانند پیام های خود را به مخاطبین هدف برسانند. معمولا مردم عادی و صاحبین کسب و کار برای ارسال پیام تنها از شماره های تلفن همراه جهت ارتباط با مخاطبین استفاده می نمایند و بخش زیادی از آنها از وجود امکان استفاده از انواع شماره های دیگر آگاه نیستند. با توجه به محدودیت هایی که واتساپ در ارسال پیام در طول روز ایجاد میکند، امکان استفاده از خطوط تلفن ثابت برای ارسال ، گزینه های روی میز شما را افزایش میدهد.

اگر تا به حال از ارسال انبوه واتساپ استفاده کرده باشید میدانید که محدودیت هایی در تعداد ارسال پیام وجود دارد.(این محدودیت بسته به امتیازی که واتساپ برای خط تلفن شما در نظر گرفته متفاوت است. بر اساس بررسی های صورت گرفته هر چه تعامل شما با مخاطبین بیشتر باشد امتیازی که واتس اپ برای شما نزد خود در نظر گرفته به مرور زمان افزایش پیدا میکند . لذا هر چه شما امتیاز بیشتری داشته باشید ، محدودیت هایتان برای ارسال پیام کمتر است) . شما در ارسال پیام های خود میتوانید هوشمندانه رفتار کرده و به گونه ای پیام ارسال نمایید که مخاطب به پیام شما واکنش نشان دهد. با این کار میزان تعاملات شما بیشتر شده و در نتیجه اعتبار خط شما افزایش می یابد . از طرفی با افزایش تعداد خطوطی که با آن میتوانید پیام خود را به مخاطبین ارسال نمایید میتوانید با این محدودیت ها مقابله کنید.

چگونه نصب واتس اپ را بر روی خطوط ثابت شرکت انجام دهیم؟

نصب واتس اپ بر روی خط ثابت شرکت به شما این امکان را می‎دهد تا توسط این پلتفرم با مشتریان خود به سادگی ارتباط برقرار کنید. اما چالشی که هنگام نصب واتساپ وجود دارد، این است که واتساپ جهت تایید کردن شماره موبایل پیامک کد فعال‌سازی را برای کاربر به همان خط ارسال می‌کند. با توجه به این محدودیت سوال پیش می‎آید که چطور می‌توان نصب واتساپ بر روی تلفن ثابت شرکت را با در نظر گرفتن این شرایط انجام داد؟

نصب واتساپ بیزنس

برای نصب واتساپ بر روی خط ثابت شرکت، شما به واتساپ بیزینس نیاز دارید. در این نسخه، شما می‌توانید شماره تلفن ثابت خود را در واتساپ ثبت کنید . اگر شما قبلا نصب واتس اپ را روی موبایل خود انجام داده‌اید، می‌توانید به‌طور مستقل واتساپ بیزینس را نیز بر روی همان موبایل نصب کنید.کارایی این دو نرم افزار به هم مرتبط نیست. به عبارت دیگر، شما این امکان را دارید تا هم واتساپ شماره شخصی و واتساپ شماره شرکت خود را بدون هیچگونه تداخل یا مشکلی در یک موبایل داشته باشد.

واتساپ با خط تلفن ثابت

باید در نظر داشته باشید که تلفن ثابت نمی‌تواند پیامک دریافت کند. به همین دلیل، واتساپ بیزینس یک روش تایید مخصوص دارد. ابتدا، یک پیام صوتی حاوی کد تایید به شما ارسال می‌شود. سپس از واتساپ بیزینس با شما تماس گرفته می‎شود تا هویت شما را تأیید شود. پس از پاسخ به تماس و اعلام کد تایید، نصب واتساپ بیزینس بر روی تلفن ثابت شما انجام می‌شود.

نصب واتساپ بر روی تلفن ثابت ابری

در صورت استفاده از تلفن ثابت ابری برای ارتباط با مشتریان، شما باید در قسمت مربوط به انتقال تماس، شماره موبایلی که می‌خواهید تماس به آن ارجاع داده شود را وارد کنید. با این کار، وقتی واتساپ با شما تماس بگیرد، تماس به موبایل شما منتقل می‌شود. سپس وقتی واتساپ برای تایید شماره با شما تماس بگیرد قادر به دریافت تاییده تلفنی واتساپ ‌می‌باشید. در ادامه به منظور نصب واتس اپ بر روی خط ثابت شرکت دو روش به شما ارائه می‌دهیم.

نصب واتساپ بر روی تلفن گویا

روش اول : از تلفن ابری پایه استفاده میکنید

شما می‌توانید به‌طور موقت سرویس تلفن ابری حرفه ای را از حالت فعال خارج کنید. این کار به این منظور است که انتقال تماس‌های واتساپ یکراست به موبایل شما صورت گیرد. برای این کار، در پایین صفحه گزینه “غیرفعال سازی بسته حرفه‌ای” قرار دارد. با کلیک بر روی این گزینه، سرویس تلفن ابری حرفه‌ای غیرفعال می‌شود و شما می‌توانید از تماس‌های مستقیم به موبایل خود استفاده کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت موقت از سرویس تلفن ابری حرفه‌ای منصرف شده و ارتباطات واتساپ را مستقیما بر روی تلفن همراه خود مدیریت کنید.

روش دوم : از ivr پیش فرض در تلفن ابری حرفه‎ای استفاده شود.

لطفا گزینه پیش‌فرض ivr را تنظیم کنید تا در صورت عدم وارد کردن عدد توسط اپراتور، تماس به داخلی مرتبط متصل گردد و شما بتوانید نصب واتس اپ را روی تلفن ثابت ابری انجام دهید.

نصب واتس اپ بر روی تلفن ویپ

در صورت استفاده از تلفن ویپ و نرم‌افزارهای مرکز تماس تلفنی مانند سانترال و یا ایزابل، وقتی واتساپ تماس می‌گیرد تا کد احراز هویت صوتی را اعلام کند، تکرار این کد به‌طور مداوم در ivr صورت می‏گیرد. برای رفع این مشکل، دو راه حل پیش رو دارید. ابتدا، می‌توانید تنظیمات تلفن ثابت ابری را طوری انجام دهید که اگر تماس‌گیرنده هیچ شماره‎ای را وارد نکرد، تماس به یک داخلی خاص متصل شود. همچنین، در تنظیمات ایزابل می‌توانید تنظیم کنید که تمامی تماس‌ها به یک داخلی خاص وصل شوند. پس از دریافت کد تایید از واتساپ، می‌توانید تنظیمات را به حالت قبل تغییر دهید و به مسیر معمولی خود برگردید.

نصب واتساپ بر روی تلفن مجازی

برای اتصال به واتساپ گزینه ای دیگری هم غیر از شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه پیش رو دارید. شما میتوانید با شماره های مجازی اقدام به ارسال پیام برای مخاطبین خود نمایید .