Rate this post

واتساپ یکی از محبوب ترین پلتفرم های پیام های رسان در جهان است که ، توسط کاربران در جهان از استقبال بی‌نظیری مواجه شده است. که بستری امن برای ارتباط با مشتری را به همراه دارد.
در این میان نسخه تجاری واتساپ با نام واتساپ بیزینس در کنار نسخه معمولی ارائه شد .

واتساپ بیزینس تمام ویژگی‌های نسخه‌های قبلی واتساپ را نیز دارد. با این تفاوت که کسب و کارها می توانند اطلاعات مهمی از جمله ایمیل، آدرس فروشگاه یا وب سایت ها را به پروفایل خود اضافه کنند تا کاربران راحت تر بتوانند با آن ها ارتباط برقرار نمایند و با نصب این نسخه قادر خواهید بود پیام های کاری تان را از پیام های شخصی جدا کنید.


اپلیکیشن واتساپ بیزینس با برخورداری از قابلیت های مختلف و متنوع برای افراد دارای کسب و کار های بزرگ و کوچک با هدف کمک به کسب و کارها تولید شده است در واقع میتوانید با استفاده از ویژگی های متعدد آن با مشتریان خود به صورت حرفه ای در ارتباط باشید.

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس:

واتساپ بیزینس و واتساپ نه تنها در ظاهر بلکه در کارایی هم تفاوت هایی دارند که در ادامه با برخی از ویژگی های واتساپ بیزینس بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی های واتساپ بیزینس:

ایجاد پروفایل تجاری

واتساپ بیزینس به کسب و کارها اجازه می‌دهد یک پروفایل تجاری بسازند که شامل اطلاعات مفید برای مشتریان مانند آدرس، نوع کار، آدرس ای میل، و وبسایت ایجاد کنند
این ویژگی به مشتریان کمک میکند تا بتوانند به اطلاعات فروشگاه یا شرکت مورد نظر خود، دسترسی داشته باشند وبتوانند به راحتی به آن اعتماد کنند

ارایه امار پیام ها

این ویژگی نشان می دهد که چه تعداد پیام ارسال، تحویل، خوانده شده و دریافت شده است که با استفاده از این ویژگی صاحبان کسب و کار میتوانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای بررسی آمار خود، واتساپ بیزینس را باز کنید > گزینه های بیشتر > ابزارهای کسب و کار > گزینه های بیشتر > آمار ضربه بزنید.

قابلیت برادکست

با این ویژگی می‌توانید به‌صورت همزمان برای مشتریان مختلف خود پیام ارسال کرده و آن‌ها را از آخرین تخفیف‌ها و همچنین محصولات جدید خود مطلع کنید.

ارسال پیام خودکار

پاسخ خودکار واتساپ در حال تغییر نحوه ارتباط کسب و کارها با مشتریان است. با فعال کردن این ویژگی قدرتمند برای حساب واتساپ بیزینس خود از رقابت جلوتر بمانید.

پاسخ خودکار در واتساپ قابلیتی است که در برنامه معمولی واتساپ در دسترس نیست. عملکرد بسیار سودمند پاسخ خودکار واتساپ منحصراً برای مشاغلی طراحی شده است که از راه حل های تجاری واتساپ استفاده می کنند.

چرا از پاسخ خودکار واتساپ استفاده کنیم؟

پیاده سازی پاسخ خودکار واتساپ برای کسب و کار شما مزایای متعددی را ارائه می دهد که منجر به بهبود رضایت مشتری، ارتباطات ساده و افزایش کارایی می شود. در اینجا چند دلیل کلیدی برای استفاده از پاسخ خودکار واتساپ آورده شده است:

ایجاد رضایت:

با ارائه اطلاعات سریع و دقیق از طریق پاسخ‌های خودکار، یک تجربه مثبت برای مشتری ایجاد می‌کنید که منجر به رضایت و وفاداری بالاتر می‌شود.

افزایش تعامل:

از پیام‌های پاسخ خودکار می‌توان برای به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند، پیشنهادات تبلیغاتی یا به‌روزرسانی‌ها، افزایش تعامل مشتری و رشد کسب‌وکار استفاده کرد.

برداشت های اولیه بهتر:

پیام های خوشامدگویی و پاسخ های خودکار سفارشی، محیطی خوشایند را برای مشتریان جدید ایجاد می کند و اولین تصور مثبت از کسب و کار شما به آنها می دهد.
با ادغام پاسخ خودکار واتساپ در استراتژی ارتباطی خود، می توانید خدمات مشتری خود را ارتقا دهید، زمان پاسخگویی را بهینه کنید و در نهایت موفقیت کسب و کار خود را افزایش دهید.

 امکان ایجاد کاتالوگ محصولات

با استفاده از واتساپ بیزینس می‌توانید برای محصولاتی که به‌فروش می‌رسانید، یک کاتالوگ ایجاد کنید. این کاتالوگ را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته و به مشتریان این امکان را بدهید تا محصولات شما را در حالت دسته‌بندی شده، همراه با ویژگی‌ها و قیمت مشاهده کنند. برای سفارش نیز فقط کافی است روی لینک مربوط به هر محصول کلیک کرده تا سفارش خود را ثبت کنند. پیشتر در این مطلب، به نحوه ساخت کاتالوگ در واتساپ پرداخته بودیم.

برچسب گذاری چت مشتریان

در واتساپ بیزینس می‌توانید چت‌های با مشتریان خود را دسته‌بندی و برای هرکدام برچسب متفاوتی انتخاب کنید. مثلا اگر سفارش یکی از مشتریان تکمیل شده، می‌توانید برای چت با آن مشتری، برچسب Complete را انتخاب کنید یا اگر یک مشتری هنوز مبلغ را واریز نکرده، برچسب Pending payment را انتخاب کنید.

با توجه به ویژگی های نام برده شده در این مقاله، واتساپ بیزینس بستر مناسبی را برای ارتباط و تعامل با مشتریان فراهم کرده، جهت گسترش کار خود و  ارتباط و تعامل با مخاطبین جدید میتوانید با پر کردن فرم زیر با ما همراه باشید تا با استفاده از بانک شماره مشاغل ، بتوانید روزانه افراد بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کنید.